1400-08-27 14:41
1394
0
77105
انتخابات هیئت مدیره مجمع خیران گلستان برگزار شد

انتخاب نفر نهم هیئت مدیره با قرعه کشی/ تاسیس بنیاد ملی خانواده در کشور +تصاویر

با برگزاری انتخابات مجمع خیران گلستان هیئت مدیره خود را شناختند.


به گزارش گلستان ما؛ نشست سالانه مجمع خيران استان گلستان ظهر امروز همزمان با انتخابات هیئت مدیره مجمع خيران گلستان با حضور رئیس مجمع خیرین کشور برگزار شد.
 علیرضا نبی، محمود ابراهیمی، عبدالرحیم حزینی، فرید عابدی، محمد شهرکی، علی دنکوب، سروش رفاهی، ابراهیم غلامی، رویا کاوه، شهلا ملک پور، آقامحمد آقپور قابوس، امیر یوسفی، نصرت برزگر، حمیدرضا موسائی، رحمت الهی موحدی، سعید کمال غریبی‌ فرشته ترک، فرید ایزدی، قربان محمد شاه نظری، یوسف خندان  و محمد جواد احمدی ۲۱ کاندید هیئت مدیره مجمع خیرین استان گلستان بودند.

 


از ۸۱ رای ماخذه در صندوق به ترتیب آنامحمد آقپور قابوس، علیرضا نبی، محمد شهرکی، محمود ابراهیمی، نصرت برزگر،  عبدالرحیم حزینی، محمد شاه نظری و علی دنکوب و سعید کمال غریبی به عنوان ۹ عضو هیئت مدیره مجمع خیران استان گلستان معرفی شدند.
برگزاری این انتخابات با حاشیه نیز رو به رو بود، و نفر ۹ عضو این مجمع از بین سعید کمال غریبی، امیر یوسفی و فرشته ترک که  پس از نفر هشتم ۲۷ رای آورده بودند با قرعه کشی انتخاب شد و همچنین دو عضو دیگر به عنوان بازرسان مجمع معرفی شدند.
همچنین شهلا مالک پور و فرید عابدی به عنوان دو عضو الابدال مجمع و یوسف سخندان و فریده ایزدی به عنوان دو عضو الابدال بازرسان انتخاب شدند.

 


در این مراسم حبیب الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور گفت: امروز اگر ابوعلسی سینا و خیام در تاریخ وجود دارد به واسطه خیرین و افرادی است که از چنین شخصیت های برجسته ای حمایت کردند.
بوربور تاکید کرد: نخستین کسی که از گلستان عضو خیرین مدرسه ساز کشور شد حجت الاسلام  لیوانی بود و به دنبال آن در کشور مجمع خیرین کسن ساز، مسجد سازد و حوزه علمیه خواهران راه اندازی شد و در حال حاضر ۴۳ موسسه با مجمع خیرین کشور همکاری می کنند.
وی افزود: مسئولان شورای فرهنگی حکمی زدند که بنیاد ملی خانواده را تاسیس کنیم و در این بنیاد خانواده مجموعه از مسائل مثل تولید مسکن، کاهش طلاق و هر چیزی مربوط به خانواده مد نظرقرار گرفته است و شرایط کشور به گونه ای است که اگر به مسئله حفظ جمعیت توجه نشود در ۴۰ سال اینده با بحران جمعیتی رو به رو خواهیم بود.
این مقام مسئول بابیان اینکه مجمع خيران استان گلستان در ارزیابی ها در بین استان های کشور رتبه  سومین ولی از نظر میزان جمعیت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: در کل کشور در ایام کرونا ۴۶۰ میلیارد تومان خیران به این بخش کمک کردند و استان گلستان با توجه به شرایط اقتصادی عملکرد خوبی از خود ثبت کرده است.

 


رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: جمعیت ما رو به کاهش و پیری است و جمعیت جوان جامعه را از دست می دهیم‌ و از آیت الله رئیسی درخواست می‌کمم که از مجمع خيران کشور حمایت بیشتری داشته باشد.
سنگدوینی بیان کرد: گلستان از نظر محرومیت جزو استان های آخر است ولی از نظر ظرفیت خیرین جزو رتبه های نخست کشور به شمار می رود.

وی بابیان اینکه مجمع خیرین کشور یک ظرفیت است و دولت و مجلس از این ظرفیت استفاده کند، افزود: مجمع خيران در بروکراسی اداری مشکلات زیادی دارن و مالیات برای مجمع خيران معنا ندارند و اگر‌مالیات نیز دریافت می شود باید صرف کارهای امور خیریه شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: در بودجه سال  ۱۴۰۱و برنامه توسعه هفتم تلاش خواهیم کرد که مشکلات مجمع خيران برطرف شود، مجمع خیرین کشور یک دولت است و باید از این ظرفیت استفاده شود.
سنگدوینی از فقدان مرکز درمانی در شرق گرگان گلایه کرد و  گفت: امیدواریم با همکاری خیران بتوانیم در زمین ۱۲ هکتاری که در شرق گرگان در نظر گرفته شده مرکز جامع سرطان و یک مرکز درمانی مناسب با وضعیت ۶۰ روستای این منطقه بسازیم.
همچنین در این جلسه دکتر محمد تقی امین روان، عضو مجمع خیرین سلامت گلستان از کمک چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران به حوزه کرونا خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خیران گلستان به حوزه سلامت به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.